Opublikowano: 2025-10-27
W dniach 15 – 17 października 2025 r. w Warszawie odbyła się Konferencja InterModal2025 zorganizowana przez SITK RP Krajową Komisję Przewozów Intermodalnych we współpracy z Wydziałem Transportu Politechniki Warszawskiej, SITK RP Oddziałem w Warszawie i Zarządem Krajowym. Podobnie jak w ubiegłym roku pierwszy dzień odbywał się w przepięknej Sali A Warszawskiego Domu Technika NOT przy ul. Czackiego. W budynku zlokalizowane są również siedziby SITK RP Zarządu Krajowego i Oddziału w Warszawie. Patronat nad wydarzeniem objęli: Minister Infrastruktury, Marszałek Województwa Mazowieckiego, CUPT, ARP, UTK, OSŻD, CPK, IK, Polska Izba Spedycji i Logistyki, PNTTE oraz Fundacja Grupy PKP. Konferencja w dniach 15 i 16. 10 odbywała się w układzie hybrydowym, tzn. ze słuchaczami na sali oraz była transmitowana prze Internet. Standardowo Konferencja rozpoczęła się od oficjalnych wystąpień, ale w tej części odbyło się również wręczenie zasłużonym działaczom honorowych odznaczeń i nagród.
Dwa pierwsze dni charakteryzowały się bardzo ciekawym układem narzędzi scenograficznych, tj. połączenia debaty z prezentacjami merytorycznymi. Stworzyło to klimat czynnego zaangażowania w program dla mających już podbudowę tematyczną uczestników. W dniu 15.10.2025 r. program oscylował wokół praktycznych zagadnień związanych ze znaczeniem stanu, utrzymaniem i modernizacją infrastrukturą terminalowej. Wśród wniosków można wyartykułować, że dobrze zaprojektowane i utrzymywane oraz zlokalizowane we właściwych miejscach terminale mają zasadnicze znaczenia dla wzrostu gospodarczego regionów. Oczywiście, nie mogło zabraknąć tematyki związanej z ochroną środowiska czy tak głośnego tematu jak CPK, który również planuje ruch intermodalny. Prezenterzy, sporo czasu poświęcili zagadnieniom przewozów naczep siodłowych, które w naszym kraju są bardzo mało popularne a Państwo nie tworzy instrumentów zachęcających do ich rozpowszechnienia jak np. Austria czy Szwajcaria.
Drugi dzień odbywał się na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej. Tu zdominowały tematy nowoczesnych rozwiązań przeładunkowych, wykorzystywaniu cyfryzacji, zagadnieniom składowania i autonomicznych pojazdów czy maszyn oraz optymalizacji procesów związanych z tym rodzajem działalności. Szeregi słuchaczy „zasiliły” grupy studentów, dla których była to możliwość praktycznego zapoznania się z tematem.
Trzeci dzień, to wycieczka techniczna na Terminal Loconi w Warszawie, której celem było zapoznania się z organizacją pracy terminala.
Podsumowując, należy przyznać najwyższe uznanie dla mgr inż. Henryka Zielaskiewicza za ogrom wykonanej pracy organizacyjnej przed, w trakcie i po Konferencji. To dzięki jego zaangażowaniu wydarzenie należy zaliczyć do najbardziej udanych pod każdym względem.
Na zakończenie, należy wspomnieć o relacjach, praktycznie na żywo, emitowanych na łamach internetowego wydania Sektorkolejowy.pl., do których można również sięgnąć.
Do zobaczenia za rok.
« powrót
Goldschmidt Thermit Polska Sp. z o.o.
86-010 Koronowo
MATERIAŁY I OPRZYRZĄDOWANIE
DO SPAWANIA TERMITOWEGO
MITOR Sp z o.o. Sp. K.
Śleszyn ul. Kasztanowa 7, 99-321 Żychlin
KOMPLEKSOWE BUDOWNICTWO KOLEJOWE,
PROJEKTOWANIE I WYKONAWSTWO
Copma Polska Sp. z o.o.
31-124 Kraków
ul. Dolnych Młynów 3/1
PRODUCENT SPECJALISTYCZNYCH POJAZDÓW SZYNOWO-DROGOWYCH
SPAW-TOW Sp. z o.o. sp. komandytowa
31-851 Kraków
ul. Stacyjna 32
SZEROKI ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH, SPAWALNICZYCH ORAZ INNYCH, TAKICH JAK SZLIFOWANIE SZYN W TORACH I ROZJAZDACH
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Warszawie
